۵ روش برای به‌نمایش گذاشتن یک برند

زمان لازم برای مطالعه: ۳ دقیقه
برای توسعه‌دادن تجارت و کسب‌ و کارتان باید در اندیشه اجرای ایده‌های بکر و تازه، گسترش‌دادن بازار محصولاتتان و افزایش حضور برندتان در عرصه‌های مختلف باشید، تنها از این طریق است که نام و آوازه برندتان می‌پیچد و مردم شما را بهتر و بیشتر می‌شناسند. اما یک تجارت در حال رشد باید چه رویکردهایی در پیش بگیرد تا بتواند برند خود را به معرض نمایش گذاشته و کسب و کارش را بسط دهد؟

۱٫ پرینت اختصاصی بر روی دیواره بیرونی بسته بندی ها

به لطف پیشرفت‌های روزافزون چاپ دیجیتال، می‌توان طیف وسیعی از بسته بندی ها را با طرحی کاملاً اختصاصی چاپ کرد، این امر راه را برای شرکت‌های نوپا و تازه تأسیسی هموار می‌کند که می‌خواهند از همان ابتدا عملکردی حرفه‌ای داشته باشند و در برابر برندهای بزرگ و پرآوازه خودی نشان دهند. چنین شرکت‌هایی می‌توانند بسته بندی هایی خلاقانه طراحی کنند بی‌آن که نگران هزینه‌های تولید و چاپ بسته بندی های اختصاصی خود باشند.
شرکت‌هایی که می‌کوشند برندسازی کرده یا محصولات‌شان را به شکلی کاملاً اختصاصی به دست مشتریان خود برسانند، گزینه‌های متنوعی برای تولید بسته بندی وجود دارد که می‌توانند با یک انتخاب درست و بجا، مشتریان را تحت تأثیر قرار دهند.
جعبه های مقوایی استاندارد رایج‌ترین گزینه برای تولید بسته بندی های سفارشی به شمار می‌رود اما می‌توان بر روی انواع متفاوت بسته بندی، از تیوپ‌های پستی با سایزهای مختلف گرفته تا جعبه های بسته بندی کتاب و ساک دستی‌ها طرح‌های مختص یک برند را چاپ کرد.
با توجه به لیست بی‌انتهای بسته بندی ها می‌توان آن‌ها را در سایزهای مشخصی طراحی و تولید کرد و نگران سر به فلک کشیدن هزینه‌های تولید بسته بندی نبود.

۲٫ اختصاصی‌کردن فضای داخلی بسته بندی ها

به عنوان یک شرکت در حال رشد در عرصه خرده‌فروشی، شاید پیش از این برای اختصاصی‌کردن ظاهر کارتن بسته بندی بندی هایتان اقداماتی صورت داده باشید، لابد به گمان شما اختصاصی‌کردن فضای داخلی بسته بندی یک پروژه زمان‌بر است. اما با این کار می‌توانید تأثیر فوق‌العاده‌ای بر تجربه مشتریانی بگذارید که بسته بندی محصولات شما را باز می‌کنند، بی‌آن که هزینه خیلی زیادی برایتان داشته باشد.
به عنوان مثال می‌توانید از کاغذهای خوش‌رنگ و لعاب بسته بندی یا سلفون های طرح‌دار استفاده کنید یا با یک ربان محصولاتتان را تزئین و کادوپیچ کنید. برای تزئین فضای داخلی بسته بندی گزینه‌های خلاقانه‌ای وجود دارد که حس و حالی لوکس و تجملاتی به محصولات شما می‌بخشند و نشان می‌دهد شما برای تجربه‌ای که مشتریان از برندتان دارند، ارزش و احترام قائل هستید و زمان صرف می‌کنید تا لبخند را به آن‌ها هدیه دهید.
بسیاری از گزینه‌های فوق در بازار موجود می‌باشند و دیگر نیازی نیست آن‌ها را به صورت اختصاصی طراحی کرده، در تیراژهای بالا سفارش دهید، مقدار زیادی هزینه کنید و مدت‌ها منتظر بمانید تا سفارشتان آماده شود.
به معرض نمایش گذاشتن ارزش‌های یک شرکت و برندش می‌تواند فراتر از چاپ کردن نام و لوگوی شرکت بر روی بسته بندی هایش باشد. می‌توانید از گزینه‌های موجود برای اختصاصی کردن فضای داخلی بسته بندی تان استفاده کنید و درون آن را با فوم یا پلی استرن‌های دارای طراحی اختصاصی برند خود پر کنید تا محصولات شما در حین حمل و نقل آسیبی نبینند و مشتریان حس کنند شما به این محصولات اهمیت بسیار می‌دهید و با این کار آن‌ها را راضی نگه دارید.

۳٫ نوار چسب های بسته بندی با چاپ اختصاصی

ممکن است در حال حاضر برای سالم و ایمن نگه‌داشتن محموله‌های خود از نوارچسب های استاندارد استفاده کنید. اما اگر می‌خواهید در میان رقبایتان متمایز ظاهر شوید، می‌توانید شعار یا لوگوی برندتان یا دستورالعمل نحوه بازکردن به عنوان مثال جعبه مقوایی هایتان را بر روی نوارچسب ها چاپ کنید تا پیام خود را به مشتریان برسانید و به آن‌ها نشان دهید که به جزئیات هم توجه می‌کنید.
برای محصولات لوکس می‌توانید از ربان های خاص و زیبا، جعبه های هدیه لوکس یا نوارهای تزئینی استفاده کنید، این موارد و موارد مشابه آن جلوه محصولات شما را دو چندان می‌کنند و نیازی نیست طر‌ح اختصاصی خود را بر روی آن چاپ کنید.

۴٫ لیبل های برند

این روزها فروشندگان بر روی لیبل ها و برچسب های مهر و موم کردن برندشان طرح هایی اختصاصی چاپ می‌کنند تا مشتریان و شرکت‌های حمل با دیدن آن‌ها به سرعت تشخیص دهند که این بسته از جانب چه کسی ارسال شده است. برای مشتریانی که کالاهای خود را از چندین و چند فروشنده خریداری می‌کنند، این لیبل ها و برچسب ها یک موهبت است، به علاوه به فروشندگان کمک می‌کند تا حساب خود را از رقبا جدا کرده و متمایز و برجسته ظاهر شوند. اگر می‌خواهید ثبات و هارمونی برندتان را حفظ کنید می‌توانید لوگوی شرکت، اطلاعات فروشنده یا آدرس برگشت‌خوردن بسته را با یک طراحی اختصاصی بر روی لیبل یا برچسب چاپ کنید و بر روی بسته بندی هایتان مانند کارتن مقوایی بچسبانید تا تجربه مشتریان از برند شما، از نقطه سفارش در فروشگاه اینترنتی تا رسیدن بسته به دستشان، یکدست و بی‌نقص باشد.

۵٫ تبلیغات برای مشتریان قدیمی

اکثر کسب‌وکارهای کوچک این مزیت را دارند که محصولات خود را خیلی سریع‌تر از سازمان‌های بزرگ تست و خدماتشان را یکپارچه کنند. داده‌های موجود در پایگاه مشتریان‌شان کمتر و سبد محصولاتشان محدودتر است، بنابراین می‌توان نتایج را تست و اصلاح کرد و از آن‌ها برای بهبود بخشیدن خدمات بهره گرفت. با کمک ابزارهای هوشمند و برنامه‌های تحلیل‌گر می‌توان به اطلاعات دقیقی در مورد رفتار مشتریان در حین خرید دست یافت و از این داده‌ها برای برنامه‌ریزی‌کردن کمپین‌های بازاریابی و افزایش حجم سفارشات مشتریان بهره برد.
می‌توانید با استفاده از نمونه‌های رایگان محصولات خود یا در نظر گرفتن تخفیف‌های بیشتر، مشتریان قدیمی ‌را ترغیب کنید تا کالاهای بیشتری بخرند. هر چه باشد تبلیغ‌کردن برند در میان آن‌ها خیلی راحت‌تر از به‌دست‌آوردن مشتریان جدید است.

ارسال دیدگاه